GMT-1: Açores pt. 3

Pico, hukačaka. 

Tega Picota opazujeva cel čas. Logično, da je zadnji na planu - tako ga lahko najprej opazuješ iz sprednje strani, nato pa še po celi bočni strani. Verjetno da so prvotni azorski prebivalci sestavili kar nekaj pesmic na njegov račun, ker tudi nama ni šlo ravno slabo vendar ...

Pico v bisvtu slovi po najvišjem portugalskem vrhu - Ponta do Pico (2351 m) in po sila dobrem vinu. Otok je eden izmed mlajših in vulkan menda da spi, se pa od "nedavnih" bruhanj vidijo vse tiste poti, ki jih je naredila lava. In tam sredi tiste črne lave raste vinska trta, tik ob morju, obzidana s kamni. In kar je najzanimivešje, da v tistih luknah trava ne raste.

Pač kot tipični Slovenci (Triglav in te fore, ne?) se po letu dni Potugalske spodobi prilezt tudi na najvišji portugalski vrh. Pico se navadno skriva v obakih, ampak špic čisto na vrhu pa gleda ven; da se pokaže cel brez oblakov, pa je bolj redko. Tak pač vsak dan vprašava za vreme in računava v kakšnem vrstnem redu se bodo zapolnile aktivnosti. Vsi razlagajo, da brez vodnika ni možno na vrh (po enem letu pač že veš, da so Portugalci izjemno leni in da nimajo nobenih pravih hribov), tako da potem ugotoviš, da se v bistvu da tudi v lastni režiji ob upoštevanju posebnega postopka ...

Potem spet preštopava pol otoka po najbolj vukojebinskih cestah, kjer je promet ravno 3 avti na uro.. in uspešno prideva urco hoje stran do koče, kjer se štart začne.

In pazi ti to proceduro. Ja, res da je Pico daleč najvišji tam naokoli (pač otočki so majhni in Pico s s svojo višino res zgleda velik), pa vseeno no.. Torej, najprej se moraš javit v koči pod vrhom (nekaj čez 1000 m), kjer izpolniš formular s svojimi podatki, uro prihoda in predvideno uro vračanja, potem ti dajo GPS z "emergency" gumbom in nato sledi še 10 minutni filmček o hoji v hribe. (Ja, očitno enim ni jasno, da je treba bit primerno obut in imet še kaj za jesti in piti.) In potem te lepo gledajo preko satelita, kje si in če hodiš koliko toliko po poti. Me prav zanima, kako hiter reakcijki čas imajo v primeru, da se res kaj zgodi :P Ne vem, mogoče bi blo treba desetino takega sistema uvest tudi v slovenske hribe, da naslednjič v ne preveč briljantnih pogojih, ne srečam spet kakega modela v allstarkah.

Od napovedanih 7 ur za celotno turo (aka 4 urce gor in 3 nazaj dol), je bilo treba za gor 1:55 in manj kot uro in pol za dol. Skupaj z vsemi fotkami seveda. Ja no, če upoštevaš da rine ves folk gor, pač temu primerno povejo tudi optimalni čas.

Skoraj za vse dni so se seveda na otok nabili oblaki in od tistih jezer na ca. 1000 m, seveda ni bilo nič. Megla pač. In je pač bilo treba poskusit srečo še zadnje jutro.
Sončni vzhod med jezeri se sliši fino, ne?
In potem se vstaneva ob 5 zjutraj, da ca. do 6 s skuterčkom prilezeva v čez tiste rovte. In. Hum. Ja azorski čas pač, ki ni nastavljen po soncu, ampak pomaknjen k evropskemu in zato sonce vzhaja precej kasneje kot doma. Ob 6 se namreč začne komaj kaj svitat, kje bo šele vzhod sredi poletja :-)
Časa za počakat na vzhod ni bilo več (sploh pa napol zamrznjen ne misliš zmrzovat še kako urco), ker čaka še posebej edinstvena pot nazaj do Lizbone in še naprej (6 različnih tipov vozil).





Ena izmed "vukojebinskih" cest po kateri sva štopali,
velja pa za cesto drugega ranga!



Picinho, krater na vrhu kraterja 


GMT-1: Açores pt. 3

We are observing Pico all the time. It is just logical that we will visit it as last island and we can looking at it from front and side way. And I bet that the first Azorean inhabitants composed a lot of songs according to Pico.. it is just a must do, when you are there.

Pico has the highest portuguese point - Ponta do Pico (2351 m) and very good wine. Island is the youngest of central Azorean archipelago, "recent" lava paths are celarly visible and volcano should been sleeping. Between lava and Atlantic there are stone walls built around wine plants - and only wine there is growing.

After one year of Portugal, there is almost a must (for typical Slovenian) to climb the highest point also. Pico is usually hidding in the clouds, just the top of it is showin of. We are asking for the weather forecast everyday to be sure to make the best itinerary. Everybody is saying the top is not reachable without the mountain guide (but after all that time spent in Portugal, you know that Portugeses are lazy and thay don't have mountains). And in the end you figure out, it is possible to go alone, just some safety instructions you need to follow.

Again, hitchhiking ower half of the island on the roads where traffic is just 3 cars per hour to reach the start point to the top.

Now, pay attention. It is true that Pico is very high (ya, it is still an island), but anyway .. First you need to report yourself in the mounain hut (a little over 1000 height) and fill out the form of your personal data, time of arrival and estimated time of return. Than you are given the GPS with special emergency button and need to see the movie about mountain walking. (Is it not logical to take good shoes and somethibg to eat and drink with?). Afterall, they are following you all the time over the satellite! I am wondering how much time they will need, if something really happen.

The trail suppose to take 7 hours (4 up and 3 down), but 1:55 up and less than one and half down, is not bad :) including some photos also. But there are a lot of people going up there for which would be better to stay on the beach.

Almost all the days there were clouds around the island and at the lakes on 1000 m altitude there was fog, of course. So, need to try the lucky on your last morning.
Sunrise at the lakes souds great? :)
Waking up at 5 in the moring, going there by little scooter. And than you figure out, that azorean time is not following the sun time, but european one. At 6 am there is till no sign of the sun, not even in the middle of the summer. And no time to wait for another hour in the cold, because you need to go back to Lisbon and further (6 different vehicle types included).. 

Labels: , ,